miércoles, 31 de agosto de 2011

UNIDAD III

1.- Seleccione un texto que tenga una imagen. Observe la imagen y conteste las siguientes preguntas.

IPLI has the ability to assist with selection and development of educational technology at appropriate levels of sophistication ranging from simple tutorials to intelligentintranet-based simulationsincluding sound educational andtechnology design strategies as fundamental important parts of the overall solution.
Efforts to select and develop educational technology may
be met with a bewildering number of possibilities. Common pitfalls in the process include shifting too much focus to technology, over-sophistication, and neglecting important educational and audience factors resulting in less effective solutions. When more sophistication is appropriate, organizations that are technically weak may offer solutions which amount to little more than electronic "page turners," weak in effectiveness and value.
IPLI makes use of a rational need-driven approach to strategize and develop educational solutions. In this approach, goals and objectives are set. The target audience and other presentation constraints are then taken into account in selection of appropriate cognitive strategies and a learning paradigm that may achieve target objectives.
Where more advanced developments are desirable, IPLI has the expertise, resources, and relationships to develop cutting-edge software. We have broad yet deep skills and experience ranging from interactive multimedia and simulation to "intelligent" tutoring systems. PC-Based, CD-ROM, or internet/intranetplatforms may be used to deploy such solutions for distance learning, edutainment, gaming, and individual tutorials.




2.- De acuerdo al título y la imagen: ¿cuál cree usted que es el tópico que está a punto de leer?
R-  La tecnología Educativa.





3.- Luego lea el texto
a.- ¿Cuál es la idea general del texto?
R-  Abordar la tecnología Educativa basada en simulaciones, sonidos educativos y diseños tecnológicos como estrategia fundamental en la parte importante de la solución global.

b.- ¿Que palabras se repiten?
R-  Educational, technology, solution, sophistication, ipli, simulation, intelligent, objectives, Learning, Develop, Tutorials.
  
c.- ¿Que palabras se parecen al español?
R-  Educational, Technology, Solution, Sophistication, Simulation, intelligent, Tutorials, Resulting, Effective, Organizations, Distance, Individual, Strategies, Important, Number, Possibilities, Process, Racional, Appropriate, Cognitive.

 d.- ¿Cuales son las palabras en negrita, el titulo, subtitulo o gráficos que te ayudan a entender el texto?

R-  Educational Technology.

e.- ¿De qué trata el texto? Lee el primer párrafo y el último o la ultimas ideas del último párrafo.
R-  Tiene la capacidad de ayudar con la selección y el desarrollo de la tecnología educativa en los niveles apropiados de complejidad que van desde sencillos tutoriales inteligentes.  Donde los desarrollos más avanzados tenemos IPLI en PC, CD-ROM o Internet para el aprendizaje a distancia, educación y entretenimiento, juegos y tutorías individualizadas.

No hay comentarios:

Publicar un comentario